Τι πρέπει να “διαβάζεις” από τα Google Analytics
Τα Google Analytics αποτελούν το κατεξοχήν online εργαλείο για την παρακολούθηση της απόδοσης μιας ιστοσελίδας. Mε τις πληροφορίες που παρέχουν μπορούν να σε βοηθήσουν να καταλάβεις αν και πώς λειτουργεί το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, πόση είναι η κίνηση σου και από πού προέρχεται. Για το λόγο αυτό τα Analytics καταγράφουν διάφορους δείκτες μέτρησης, όπως ο αριθμός επισκέψεων, ο αριθμός χρηστών κ.α. Είναι σημαντικό λοιπόν όχι να βλέπουμε απλά τα νούμερα, αλλά να τα κατανοούμε και αναλύουμε, δηλαδή δεν αρκεί να έχουμε μόνο καλές ποσοτικά μετρήσεις αλλά καλές ποιοτικά μετρήσεις!
Είναι επίσης βασικό, να μπορούμε να διακρίνουμε ποιες μετρήσεις έχουν σημασία για το site μας, π.χ. αν μέσω του site σου πουλάς προϊόντα, τότε ο βασικός δείκτης μέτρησης που πρέπει να εστιάσεις την προσοχή σου είναι ένας, το conversion rate, δηλαδή το ποσοστό μετατροπής επισκεπτών σε αγοραστές. Αν ο σκοπός του site σου είναι να δημιουργήσεις μια κοινότητα, τότε πρέπει να επικεντρωθείς στον αριθμό των επισκεπτών που επανέρχονται στο site σου…
Η πιο συνηθισμένη παγίδα είναι αυτή της υψηλής κίνησης (traffic), δηλαδή των πολλών επισκέψεων. Η κυρίαρχη άποψη είναι ότι αν έχεις πολλές επισκέψεις τότε το site σου πηγαίνει καλά. Κάτι τέτοιο όμως απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Ο λόγος είναι απλός: ακόμα και αν στο site σου έχεις 1.000.000 επισκέψεις, τι να τις κάνεις αν οι χρήστες αυτοί δεν είναι πελάτες, ή υποψήφιοι πελάτες; Δεν έχουν απολύτως καμία σημασία.
Οι βασικοί δείκτες αξιολόγησης των επισκέψεων ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι λοιπόν οι εξής:
- Bounce rate: Οι χρήστες επισκέπτονται το site σου και απλά φεύγουν χωρίς να πλοηγηθούν σε άλλες σελίδες; Όσο πιο χαμηλό bounce rate τόσο μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν οι επισκέπτες για το site σου.
- Χρόνος παραμονής: Όσο μεγαλύτερος είναι χρόνος παραμονής, τόσο περισσότερο ενδιαφέρον έχουν οι χρήστες στο site σου και τόσα περισσότερα μπορείς να τους προωθήσεις.
- Απόκτηση χρηστών: Είναι σημαντική πληροφορία το πώς έρχονται οι πελάτες στο site σου, δηλαδή ποιο κανάλι χρησιμοποιούν για να φτάσουν σε εσένα. Επισκέπτονται το site σου πληκτρολογώντας κατευθείαν την διεύθυνση του (direct traffic), έρχονται μέσω αναζήτησης σε κάποια μηχανή αναζήτησης (organic search) ή μέσω της πληρωμένης διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης (paid search) ή μέσω αναφορών από τρίτα sites (referrals) ή μέσω των social media. Αυτές οι μετρήσεις μας δείχνουν και σε ποιο τομέα θα ήταν χρήσιμο να επενδύσουμε δηλαδή, αν π.χ. το paid search λειτουργεί έχει νόημα να διαθέσουμε χρήματα σε αυτό για να αυξήσουμε τους πελάτες μας.
Δεν υπάρχει ιδανική μέτρηση για το site σου, ούτε χρυσοί κανόνες. Πρέπει πάντα να αξιολογείς τα νούμερα που βλέπεις με βάση τους στόχους της επιχείρησής σου.
Aν θες να μάθεις περισσότερες πληροφορίες, ζήτησε τώρα να μιλήσεις με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο διαφήμισης του vrisko.gr.
Πηγή: vrisko digital team