Skip to the content

Voice Search: Το marketing trend που αλλάζει τα δεδομένα!

Voice Search: Το marketing trend που αλλάζει τα δεδομένα!
Voice Search: Το marketing trend που αλλάζει τα δεδομένα!

Σου έχει συμβεί ποτέ να γκουγκλάρεις κάτι ενώ περπατάς στο δρόμο; Πόσο εύκολο σου είναι να βρεις τι καιρό θα κάνει σε μια συγκεκριμένη περιοχή, με ένα μόνο click;

Αυτές και άλλες πολλές ανάγκες έρχεται να καλύψει το voice search. Μια ήδη διαδεδομένη στο εξωτερικό μέθοδος διαδικτυακής αναζήτησης, που τελευταία κερδίζει έδαφος και στην Ελλάδα! «Αδερφάκι» του visual search, το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα να αναζητήσεις κάτι μέσω μιας απλής εικόνας, το voice search απλά ακούει τη φωνή σου!

Πώς λειτουργεί

Σκέψου τα φωνητικά μηνύματα που αφήνεις προτού συνδεθείς τηλεφωνικά με τον εκπρόσωπο μιας τράπεζας. Μέσα από λέξεις-κλειδιά, το σύστημα καταλαβαίνει στο περίπου τι είναι αυτό που ζητάς και σε κατευθύνει. Στην περίπτωση του voice search, ο SEO expert μιας ιστοσελίδας φροντίζει ώστε να υπάρχουν σε αυτή φράσεις που απαντάνε σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Αρκεί βέβαια η φωνητική αναζήτησή σου να ξεκινάει με λέξεις όπως «τι», «πού», «πώς», «πότε», «πόσο» κ.ο.κ.

 

Tι χρειάζομαι

Για την πραγματοποίηση ενός voice search, χρειάζεται να κατεβάσεις στο κινητό ή τον υπολογιστή σου έναν ψηφιακό voice assistant (όπως Google Αssistant, Apple Siri, Amazon Alexa κ.α.). Στην περίπτωση του Google Assistant, ξεκινάς με τη φράση “Οκ Google…” και στη συνέχεια λες απλά στο μικρόφωνό σου αυτό που αναζητάς!

Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι το voice search δεν περιορίζεται στη Google. Μπορεί να εφαρμοστεί και στο εσωτερικό search ιστοσελίδων. Για παράδειγμα, πολλές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Αμερική έχουν υιοθετήσει το εν λόγω σύστημα για να εξυπηρετούν με ταχύτητα πελάτες που αναζητούν δωμάτια συγκεκριμένου τύπου, για συγκεκριμένες ημερομηνίες. Αντίστοιχα, ένα e-shop με ρούχα μπορεί να απλοποιήσει την έρευνα κάποιου επισκέπτη που μπορεί να ψάχνει ένα extra large μαύρο πουκάμισο.

Άρα ξεκινάω;

Για την ώρα, το voice search δεν αναγνωρίζει την ελληνική γλώσσα. Μπορείς όμως να το χρησιμοποιήσεις μιλώντας στα αγγλικά – αρκεί να υπάρχει η σχετική αγγλική καταχώρηση από το κατάστημα ή την επιχείρηση που σε ενδιαφέρει.

Με δεδομένο το πρόσφατο report της Google, που έδειξε ότι μέσα στο 2020 η εν λόγω μέθοδος αναζήτησης χρησιμοποιήθηκε από το 27% των online χρηστών παγκοσμίως, όλα δείχνουν ότι το voice search θα γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Μαζί με το Clubhouse, τα Podcasts, τις video-κλήσεις και μια σειρά άλλων μέσων που κατά κάποιο τρόπο αντικαθιστούν το κείμενο με την εικόνα και τη φωνή, η ψηφιακή επικοινωνία ποντάρει στην αμεσότητα, απλοποιώντας τις ζωές εκατομμυρίων χρηστών.  

(2 Αξιολογήσεις)