Skip to the content

Personalization: Γιατί είναι σημαντικό να γνωρίζεις τους πελάτες σου!

Personalization: Γιατί είναι σημαντικό να γνωρίζεις τους πελάτες σου!

Πόσο καλά γνωρίζεις τους πελάτες σου; Σε ποια πόλη μένουν; Σε ποιο ηλικιακό γκρουπ ανήκουν; Ποια προϊόντα σου τους αρέσουν;

Όλες οι παραπάνω ερωτήσεις, θέτουν τις βάσεις για μια personalized (προσωποποιημένη) διαφήμιση, η οποία απευθύνεται στο κοινό σου, δηλαδή στους υπαρκτούς αλλά και τους εν δυνάμει πελάτες σου.

Δε λέμε κάτι που δε γνωρίζεις ήδη. Κάθε επιτυχημένη επιχείρηση, είναι επιτυχημένη επειδή καταφέρνει μεταξύ άλλων να αφουγκράζεται τις ανάγκες του κοινού και να προσαρμόζει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της σε αυτές. Ανάλογη προσαρμογή λοιπόν χρειάζονται και τα διαφημιστικά μηνύματα, ώστε να απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, αγοραστική συμπεριφορά και ανάγκες. Όσο σημαντικό είναι το μήνυμα μιας διαφήμισης, άλλο τόσο σημαντική είναι και η επιλογή του κοινού στο οποίο αυτή θα προβληθεί.

Μέσα από την κατάλληλη χρήση των εργαλείων που παρέχει το Facebook και το Instagram, ένας Social Media expert σε βοηθάει να απευθυνθείς στο κοινό που σε ενδιαφέρει. Για παράδειγμα, αν έχεις ένα βιβλιοπωλείο με έδρα τη Θεσσαλονίκη και θέλεις να κάνεις μια διαφήμιση για τον τίτλο «Κλινική Οφθαλμολογία», θα πρέπει να απευθυνθείς σε οφθαλμιάτρους ή φοιτητές Οφθαλμολογίας που είναι κάτοικοι Θεσσαλονίκης.

Όμως η προσωποποίηση δεν περιορίζεται στη διαφήμιση. Οι προτάσεις παρόμοιων προϊόντων που βλέπουμε σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, διαμορφώνονται αξιοποιώντας τεχνολογίες personalization. Για παράδειγμα, ένα e-shop με ήδη ρουχισμού «γνωρίζει» ότι οι χρήστες που προτιμούν αθλητικές φόρμες είναι πιθανό να προτιμήσουν και ένα αθλητικό φούτερ. Έτσι, στο κάτω μέρος της σελίδας που δείχνει την αθλητική φόρμα, παρουσιάζονται φούτερ με τη λεζάντα «Δες και αυτά…» ή «Μπορεί επίσης να σε ενδιαφέρουν:».

Τι μπορείς να κάνεις από την πλευρά σου; Μάθε τους πελάτες σου όσο καλύτερα μπορείς!

Η πιο διαδεδομένη μέθοδος για να γνωρίσεις καλύτερα το κοινό σου λέγεται A/B testing. Ουσιαστικά συγκρίνεις δύο διαφημίσεις, την Α και τη Β, κάνοντας τεστ για να δεις ποια αποδίδει καλύτερα. Για παράδειγμα, φτιάξε μια διαφήμιση με επίσημη, «αυστηρή» γλώσσα και μια άλλη με πιο άμεση και απλή. Μέσω του A/B testing, θα καταλάβεις ποιο ύφος προσελκύει το κοινό σου. Αντίστοιχα μπορείς να διαχωρίσεις τους πελάτες σου με βάση την ηλικία, τα ενδιαφέροντα, τον τόπο κατοικίας κλπ και να δεις σε ποια από όλες τις κατηγορίες αποδίδει περισσότερο η διαφήμισή σου, έτσι ώστε στο μέλλον να ορίζεις ακριβέστερα το στόχο σου. Χωρίς ιδιαίτερο κόπο, θα κάνεις μια πιο έξυπνη επένδυση των χρημάτων σου, πετυχαίνοντας καλύτερα αποτελέσματα με μικρότερο κόστος.

Με λίγα λόγια, φτιάχνοντας μια διαφήμιση, δε χρειάζεται να φωνάξεις δυνατά. Αρκεί απλά να βρεις εκείνους που ενδιαφέρονται για αυτό που έχεις να πεις… Προϋπόθεση για όλα αυτά, βέβαια, είναι η γνώση και η σωστή χρήση των δυνατοτήτων που παρέχουν τα social media.

 

Ανάθεσε τώρα την προβολή σου μέσω προσωποποιημένων διαφημίσεων στην έμπειρη ομάδα του vrisko digital marketing!

Αίτηση Προβολής

Πηγή:

(1 Αξιολογήσεις)