Το website της μικρομεσαίας τοπικής επιχείρησης
Ένα εταιρικό website αποτελεί το σημείο αναφοράς της διαδικτυακής παρουσίας μιας τοπικής επιχείρησης. Αρκετές από αυτές ξοδεύουν αρκετά χρήματα σε υπηρεσίες προβολής τους στο διαδίκτυο. Παρόλα αυτά, πολλές από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις συνεχίζουν να ψάχνουν τρόπους προκειμένου να φτιάξουν ένα website το οποίο θα εντοπίζεται εύκολα στις αναζητήσεις και θα προσφέρει άμεσα και αξιόπιστα όλη την απαιτούμενη πληροφορία που χρειάζονται οι καταναλωτές. Εάν διαθέτεις μια τοπική επιχείρηση και σε ενδιαφέρει ένα επιτυχημένο website διάβασε τις παρακάτω 8 χρήσιμες συμβουλές.
1. Κάνε διαθέσιμα και πλήρη τα στοιχεία επικοινωνίας Η εύκολη πρόσβαση και διαθεσιμότητα των στοιχείων επικοινωνίας, είναι απαραίτητη για να μπορέσεις να μετατρέψεις την επίσκεψη που πραγματοποιείται στο site σου σε πώληση. Επιπλέον παίζει υποστηρικτικό ρόλο στην επίτευξη υψηλής κατάταξης της ιστοσελίδας σου στις αναζητήσεις. Τα στατιστικά όμως, εξακολουθούν να δείχνουν πως πολλές τοπικές επιχειρήσεις παραμελούν την προσθήκη των στοιχείων επικοινωνίας στην ιστοσελίδα τους. Φρόντισε, να μην έχεις κρυμμένα τα στοιχεία επικοινωνίας και τις πληροφορίες του Site σου σε μία ενότητα που είναι δύσκολο να γίνει η εύρεσή της κατά την πλοήγηση στην ιστοσελίδα σου. Τα στοιχεία επικοινωνίας θα πρέπει να αναγράφονται σε κάθε σελίδα, τονίζοντας την μέθοδο που η επιχείρηση ενδιαφέρεται να την βρουν οι καταναλωτές της. Για παράδειγμα αν ο ιδανικός τρόπος επικοινωνίας είναι η πραγματοποίηση κλήσης, τότε θα πρέπει να εμφανίζεται το τηλεφωνικό νούμερο, στην κορυφή της επικεφαλίδας με έντονους χαρακτήρες. Αν ο στόχος είναι οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου να επισκεφτούν το κατάστημά σου, τότε θα πρέπει να φαίνεται ξεκάθαρα η πλήρης διεύθυνση (μαζί με την τοποθεσία και τον ταχυδρομικό κώδικα). Επιπλέον στοιχεία που είναι απαραίτητα για να επικοινωνήσουν οι καταναλωτές της επιχείρησης σου με τον τρόπο που τους εξυπηρετεί καλύτερα κάθε ώρα της ημέρας, είναι η προβολή της ηλεκτρονικής διεύθυνσης (email) αλλά και οι σελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα οποία προβάλλεται η επιχείρησή σου. Ιδιαίτερα σημαντικό τόσο για την προοπτική της επιχείρησης όσο και για την προοπτική των αναζητήσεων είναι να εξασφαλίσεις ότι τα στοιχεία επικοινωνίας που έχεις αναρτήσει στην ιστοσελίδα σου, είναι ίδια με αυτά που υπάρχουν σε τυχόν άλλες λίστες τοπικών επιχειρήσεων. Αξίζει να επενδύσεις χρόνο για να ενημερώσεις όλες τις λίστες του διαδικτύου με τα ίδια στοιχεία επικοινωνίας, ώστε να δίνεις στους πελάτες σου τις σωστές πληροφορίες για την επιχείρησή σου αλλά και για να κερδίζεις την αξιοπιστία στις λίστες αναζητήσεων.
2. Επικοινώνησε και συζήτησε με τους πελάτες σου μέσω διαδικτυακού Live Chat ή και από τις φόρμες επικοινωνίας Οι τοπικές επιχειρήσεις δεν περιμένουν τον πελάτη να τους τηλεφωνήσει για να κουβεντιάσουν μαζί του για μία πιθανή πώληση. Υπάρχουν διαθέσιμες πολλές υπηρεσίες ζωντανής επικοινωνίας που δίνουν την ευκαιρία σε κάθε επιχείρηση που έχει ιστοσελίδα, να έρχεται σε επικοινωνία με τους πελάτες της 24ώρες το 24ωρο, προκειμένου να δίνει απαντήσεις για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που ενδιαφέρονται οι πελάτες της. Αυτή η ενέργεια, βοηθά την επιχείρηση να αντιμετωπίσει άμεσα τα προβλήματα που απασχολούν, εμποδίζουν και καθυστερούν τον πελάτη να ολοκληρώσει την αγορά των προϊόντων και των υπηρεσιών και παράλληλα αναπτύσσει μία καλή σχέση ανάμεσα στην επιχείρηση και στον πελάτη. Οι φόρμες επικοινωνίες είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενθαρρύνεις τους καταναλωτές, να έρθουν σε επαφή με την επιχείρησή σου και να συζητήσουν εύκολα και χωρίς προσπάθεια, τι είναι αυτό που αναζητούν. Επιπλέον έχεις την ευκαιρία να ταξινομήσεις τα μηνύματα ανάλογα με το αίτημα που δέχεσαι, αυτό θα σε βοηθήσει να διατηρείς οργανωμένα τα εισερχόμενα μηνύματα σου, προκειμένου να ανταποκρίνεσαι γρήγορα δίνοντας άμεσα απαντήσεις. Το όφελος της ζωντανής διαδικτυακής επικοινωνίας, αλλά και της φόρμας επικοινωνίας, είναι ότι μπορείς να διατηρείς με τους καταναλωτές σου άμεση επαφή, δίνοντάς τους πληροφορίες για την επιχείρησή σου και επικοινωνώντας μαζί τους για να τους ενημερώνεις για τις προσφορές σου ή για υπηρεσίες ή προϊόντα που μπορεί να τους ενδιαφέρουν.
3. Σχεδίασε μία ελκυστική ιστοσελίδα, που θα είναι εύκολη στη χρήση της Μπορεί εσύ να μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του, αλλά και οι καταναλωτές σου πιθανότατα να το κάνουν αυτό! Η επένδυση για την δημιουργία ενός διαδικτυακού τόπου για την επιχείρησή σου, που θα έχει ελκυστικό σχεδιασμό και θα δίνει την ευκαιρία της εύκολης και γρήγορης πλοήγησης θα αναδείξει τον επαγγελματισμό της επιχείρησής σου! Πριν δημιουργήσεις μία ιστοσελίδα με την τεχνολογία Flash, σκέψου πρώτα προσεχτικά τα θετικά και τα αρνητικά αυτής της μεθόδου. Η τεχνολογία Flash μπορεί να κάνει την ιστοσελίδα ακόμα πιο εντυπωσιακή, αλλά περιορίζει την κατάταξη της στις αναζητήσεις, γιατί το περιεχόμενο δεν μπορεί να σαρωθεί για να εντοπιστούν οι λέξεις κλειδιά. Επιπλέον η τεχνολογία Flash αυξάνει τον χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας, απαιτούνται οι αναβαθμίσεις λογισμικού και πολλές φορές αυτή η μέθοδος δεν είναι συμβατή με όλα τα προγράμματα περιήγησης. Αυτά τα στοιχεία, μπορεί να απογοητεύσουν τους καταναλωτές και να αποχωρήσουν από την ιστοσελίδα σου. Ένα ακόμα θέμα είναι ότι με την τεχνολογία Flash οι πελάτες σου δεν θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στην ιστοσελίδα σου από το smartphone τους και δεν θα μπορούν να σε βρουν στις τοπικές αναζητήσεις που πραγματοποιούν από το κινητό τους τηλέφωνο στο διαδίκτυο. Είναι εξίσου σημαντικό να δώσεις προσοχή στο περιεχόμενο που προσθέτεις στην ιστοσελίδα σου, προκειμένου να μην καθυστερεί η φόρτωσή της. Κάνε συχνά έλεγχο στα links που δεν λειτουργούν σωστά και βεβαιώσου ότι τα κείμενα και τα γραφικά εμφανίζονται κατάλληλα. Όλα τα παραπάνω θέματα, αν δεν τα διορθώσεις θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρησή σου!
4. Χρησιμοποίησε λέξεις κλειδιά που είναι δημοφιλείς στις αναζητήσεις και προσδιορίζουν το προϊόν και την ανάπτυξή του Για να γίνεται η εύρεση της ιστοσελίδας της επιχείρησής σου, χρειάζεται να έχεις σταθερές όλες τις λέξεις κλειδιά με τις οποίες οι καταναλωτές θα αναζητήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Πριν συντάξεις περιεχόμενο για την ιστοσελίδα σου, γράψε μία λίστα με όλες τις λέξεις κλειδιά που πιστεύεις ότι οι καταναλωτές σου θα πληκτρολογήσουν στις μηχανές αναζήτησης προκειμένου να σε βρουν. Επωφελήσου από την βοήθεια των πολύτιμων «εργαλείων» που θα σε βοηθήσει να μετρήσεις τις τάσεις. Πρόσθεσε ως λέξεις κλειδιά την τεχνική ορολογία των προϊόντων και των υπηρεσιών σου, αλλά και τις απλές λέξεις με τις οποίες θα περιέγραφε ένας απλός άνθρωπος τις προσφορές σου, γιατί ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις ποιο είναι το επίπεδο, οι γνώσεις και το υπόβαθρο των ανθρώπων που αναζητούν αυτό το οποίο προσφέρεις. Όταν συντάσσεις περιεχόμενο για την ιστοσελίδα σου, χρησιμοποίησε τις λέξεις κλειδιά με τέτοιο τρόπο ώστε να βγαίνει νόημα στον αναγνώστη. Μην το παρακάνεις χρησιμοποιώντας σε ένα κείμενο συνέχεια τις λέξεις κλειδιά, γιατί θα εμφανίζεται ως ανεπιθύμητο περιεχόμενο (spam) τόσο στον αναγνώστη όσο και στις μηχανές αναζήτησης. Μερικά Tips που δεν πρέπει να παραλείψεις:
- Καθόρισε και ενσωμάτωσε στους τίτλους της ιστοσελίδας σου, τις λέξεις κλειδιά. Το μέγεθος των τίτλων σου δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 70 χαρακτήρες.
- Χρησιμοποίησε στα links την λέξη κλειδί που έχει την μεγαλύτερη απήχηση ώστε οι μηχανές αναζήτησης να μπορούν να αναγνωρίσουν ότι η σελίδα σου είναι σχετική με τους συγκεκριμένους όρους.
- Οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να προσδιορίσουν τις φωτογραφίες που δημοσιεύεις στην ιστοσελίδα σου, αλλά καταγράφουν τα ονόματα και τις περιγραφές που χρησιμοποιείς σε αυτές. Πρόσθεσε λοιπόν στις φωτογραφίες σου συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά αλλά και περιγραφές ώστε να προσαρμοστούν ανάλογα.
- Για τις προσφορές σου, χρησιμοποίησε την προβολή βίντεο που έχει καλύτερη οπτική απήχηση. Βεβαιώσου ότι έχεις προσθέσει στον τίτλο , στην περιγραφή και στις ετικέτες του βίντεο που προβάλεις, συγκεκριμένη λέξη κλειδί.
5. Διατήρησε ενεργή τη σελίδα σου με συχνές ενημερώσεις περιεχομένου Η αλήθεια είναι ότι η συντήρηση μίας ιστοσελίδας είναι μία συνεχής διαδικασία. Για να παραμείνει μία ιστοσελίδα κατάλληλη για τις αναζητήσεις, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται συχνά ώστε οι μηχανές αναζήτησης να αναγνωρίζουν ότι είναι ακόμα ενεργή. Η συχνή ενημέρωση περιεχομένου είναι μία από τις βασικές ανάγκες της ιστοσελίδας σου, γιατί αντικατοπτρίζει την επιχείρησή σου. Μην ξεχνάς ότι το σημαντικότερο για όλους είναι η αλλαγή και η ανανέωση. Άλλαξε σε εβδομαδιαία βάση το περιεχόμενο που προβάλεις στην κεντρική σου σελίδα για να προωθήσεις τα πιο πρόσφατα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου ώστε οι επισκέπτες που είναι νέοι ή που επιστρέφουν στην σελίδα σου να γνωρίζουν τι νέο προσφέρεις. Δεν θα θελες οι πελάτες σου να σου τηλεφωνούν για προσφορές που πλέον δεν ισχύουν. Μία ακόμα ιδέα είναι να λανσάρεις ένα blog και να το ενημερώνεις τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα με ιδέες που αφορούν την επιχείρηση σου ή τον χώρο στον οποίο δραστηριοποιείσαι ή δίνοντας συμβουλές βοήθειας και πληροφορίες που πιθανότατα να είναι χρήσιμες στους πελάτες σου. Ποτέ δεν ξέρεις ποιος μπορεί να αναζητήσει μία συμβουλή σχετικά με ένα συγκεκριμένο πρόβλημα το οποίο έχεις δημοσιεύσει στο blog σου και να καταλήξει να σου τηλεφωνήσει για βοήθεια. Το Blog θα σε βοηθήσει να καθιερώσεις την επιχείρησή σου και να προβάλεις την ειδικότητα και την εμπειρία σου και θα σου εξασφαλίσει μία σταθερή πορεία στις αναζητήσεις περιεχομένου αλλά θα τροφοδοτήσει και τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης στα οποία προβάλλεσαι!
6. Χτίσε τα κανάλια σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δεσμεύσεις και να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των πελατών σου Σε στατιστική της μελέτη, της εταιρείας Vsplash, διευκρινίστηκε το εξής: Οι 9 στις 10 επιχειρήσεις, δεν έχουν συμπεριλάβει στην ιστοσελίδα τους τα εικονίδια ή τα widgets των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κατόπιν ελέγχου που πραγματοποιήθηκε. Αυτή την εποχή, οι καταναλωτές περιμένουν ότι θα μπορούν να βρουν την επιχείρηση που τους ενδιαφέρει μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αν λοιπόν, έχεις παρουσία στα παραπάνω μέσα, θα πρέπει να τα προωθείς και να τα προβάλεις μέσα από την ιστοσελίδα σου. Από την στιγμή που το περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να ανανεώνεται συχνά και εύκολα, σου δίνεται η δυνατότητα να ενημερώνεις τους πελάτες σου με πληροφορίες και προσφορές της επιχείρησής σου ακόμα και σε πιο προσωπικό χαρακτήρα. Για τους σκοπούς της αναζήτησης αλλά και της συνοχής, χρησιμοποίησε τα ίδια URLs για κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
7. Διασφάλισε ότι η πρόσβαση στην ιστοσελίδα σου, είναι φιλική και από τα κινητά τηλέφωνα Έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2012, έδειξε ότι από το σύνολο των ανθρώπων που αναζητούν πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία από το διαδίκτυο, το 25% των ερωτηθέντων πραγματοποίησαν την αναζήτησή τους από το κινητό τους τηλέφωνο και το 7% από το tablet τους. Αυτά τα νούμερα συνεχίζουν να αυξάνονται. Επιπλέον, ο αριθμός των καταναλωτών που χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο, δεν είναι μόνο ότι έχει ραγδαία ανάπτυξη αλλά μεγάλο μέρος αυτής της ανάπτυξης προκύπτει από τις αναζητήσεις που γίνονται για πληροφορίες τοπικών επιχειρήσεων. Αυτά τα στοιχεία κάνουν φανερή την επιτακτική ανάγκη κάθε επιχείρησης να διασφαλίσει ότι η ιστοσελίδα της έχει πρόσβαση από όλες τις πλατφόρμες. Δυστυχώς οι έρευνες φανερώνουν ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις βρίσκονται πολλά βήματα πίσω, περίπου το 95% των ιστοσελίδων δεν έχουν προσαρμοστεί για να έχουν πρόσβαση από κινητά τηλέφωνα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αξιολογούν την ιστοσελίδα τους για να ενημερώνονται από ποια μοντέλα συσκευών κάνουν είσοδο οι καταναλωτές τους και στην συνέχεια να καθορίσουν αν είναι απαραίτητη η δημιουργία ιστοσελίδας για ένα συγκεκριμένο μοντέλο συσκευής. Η ιστοσελίδα για κινητό τηλέφωνο (mobile site), δεν είναι απαραίτητο ότι πρέπει να έχει ορατό, όλο το περιεχόμενο που είναι διαθέσιμο στην κανονική έκδοση, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα βασικά σημεία, όπως τις πληροφορίες επικοινωνίες, τους καταλόγους του καταστήματος, τις ώρες λειτουργίας και μία ανάλυση των προϊόντων και των υπηρεσιών.
8. Μέτρησε τα αποτελέσματα Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε σχετικά με τις διαδικτυακές εφαρμογές, το 75% των μικρών αλλά και των μεγάλων επιχειρήσεων, δήλωσαν ότι δεν χρησιμοποιούν τα εργαλεία ανάλυσης (όπως το Google Analytics) για να μετρήσουν την απόδοση της ιστοσελίδας τους, ενώ το 60% υποστηρίζουν ότι δεν αισθάνονται ότι έχουν τα «εργαλεία» για να κατανοήσουν τις αναλύσεις της ιστοσελίδας τους ή για να αναλάβουν δράση στην επίλυση θεμάτων. Χωρίς την κανονική μέτρηση της κίνησης της ιστοσελίδας, οι τοπικές επιχειρήσεις, ουσιαστικά κινούνται στα τυφλά, δεν γνωρίζουν πόσοι καταναλωτές επισκέπτονται την ιστοσελίδα τους, από πού προέρχονται οι επισκέψεις, ποιες είναι οι λέξεις κλειδιά που αναζητήθηκαν περισσότερο και ποιο συγκεκριμένο περιεχόμενο της ιστοσελίδας είχε περισσότερη απήχηση. Οι τοπικές επιχειρήσεις πρέπει συχνά να εξετάζουν τα αποτελέσματα των αναλύσεων της ιστοσελίδας τους και να βρίσκουν τρόπους για να βελτιώνουν τις επιδόσεις αλλά γενικότερα και τις επισκέψεις που πραγματοποιούνται στην ιστοσελίδα τους.
Aν θες να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για το πώς να φτιάξεις ένα αποδοτικό website, ζήτησε τώρα να μιλήσεις με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο διαφήμισης του vrisko.gr.
Πηγή: Searchengineland