Αυξήστε τις επισκέψεις σας βελτιώνοντας το περιεχόμενο και τα links
Βελτιστοποιείστε την πληροφορία στα meta tags
Το SEO έχει αλλάξει ποικιλοτρόπως από τότε που οι ιδιοκτήτες ιστοτόπων άρχισαν να βελτιστοποιούν το site τους για τις μηχανές αναζήτησης. Παλιότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης υπήρχε μεγάλος όγκος πληροφορίας από τα meta tags, τίτλος (title tag), περιγραφή (meta description tag), λέξεις κλειδιά (meta keyword tag) της κάθε σελίδας. Εάν ένα site χρησιμοποιούσε σε υπερβολικό βαθμό λέξεις κλειδιά στο keyword tag, σχετικές ή όχι με το τι αναζητούσε ο χρήστης, είχε καλή κατάταξη στα αποτελέσματα. Καθώς οι μηχανές αναζήτησης άρχισαν να γίνονται όλο και πιο «έξυπνες», πλέον η παραπάνω τακτική δεν λειτουργεί. Στην πραγματικότητα οι μηχανές αναζήτησης δεν δίνουν καμία σημασία στο περιεχόμενο του keyword tag. Εκεί που δίνουν ιδιαίτερη προσοχή είναι στον τίτλο και στην περιγραφή της σελίδας τα οποία πληροφορούν τους χρήστες για το είδος της πληροφορίας που υπάρχει στο website. Επειδή τα συγκεκριμένα tags εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που τα χρησιμοποιούμε.
Βελτιστοποιείστε το περιεχόμενο της σελίδας
Εκτός από τον τίτλο και την περιγραφή της σελίδας, είναι πολύ σημαντικό να συμπεριλάβουμε τις σχετικές με το περιεχόμενο της σελίδας μας λέξεις – κλειδιά, οι οποίες θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν με φυσικό τρόπο (naturally) στο κείμενο με στόχο την άμεση πληροφόρηση του επισκέπτη της ιστοσελίδας. Είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλίσουμε ότι οι μηχανές αναζήτησης θα μπορούν να διαβάσουν το περιεχόμενο που έχουμε στη σελίδα μας. Είναι προτιμότερο να μη χρησιμοποιούμε κείμενα σε εικόνες διότι τα robots δεν «βλέπουν» τις εικόνες κι επομένως το κείμενο μέσα σε αυτές.
Επικεφαλίδες
Μια έξυπνη ιδέα είναι ο διαχωρισμός του περιεχομένου τόσο για τον επισκέπτη ο οποίος μπορεί εύκολα να διαβάσει τη σελίδα και να βρει τις πληροφορίες που ψάχνει όσο και για τις μηχανές αναζήτησης διότι η επικεφαλίδα (heading tag) υποδεικνύει το θεματικό περιεχόμενο της σελίδας και ως εκ τούτου ξεχωρίζει περισσότερο και έχει μεγαλύτερη αξία. Επομένως η επικεφαλίδα είναι ένα άλλο καλό μέρος για να χρησιμοποιήσετε στοχευμένες λέξεις-κλειδιά.
Εσωτερικοί σύνδεσμοι
Από τη στιγμή που τα bots των μηχανών αναζήτησης «φθάσουν» σε μία σελίδα του website, συνεχίζουν να σαρώνουν κι τις υπόλοιπες σελίδες μέσω των εσωτερικών συνδέσμων (internal links). Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε στοχευμένες λέξεις – κλειδιά στην ετικέτα των συνδέσμων (anchor text) για να πληροφορήσετε τις μηχανές αναζήτησης αλλά και τους επισκέπτες για το περιεχόμενο των υπόλοιπων σελίδων.
Δημιουργήστε links που «γεννούν» κίνηση
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι το να «χτίζεις» links προς το website σου (link building) είναι σημαντικό για το SEO. Τα εισερχόμενα links είναι αυτά που μεταφέρουν εμπιστοσύνη προς τις μηχανές αναζήτησης και βελτιώνουν την παρουσία του website στα αποτελέσματά τους. Παρόλα αυτά ποτέ δεν πρέπει να εστιάζετε μόνο στις μηχανές αναζήτησης. Το να χτίζετε links μόνο για τις μηχανές είναι μια λάθος προσέγγιση. Αντίθετα θα πρέπει να στοχεύετε στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Εξάλλου ο στόχος κάθε προωθητικής ενέργειας (internet marketing) είναι η μετατροπή του απλού επισκέπτη σε πελάτη. Οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούν να «ανακαλύψουν» και να «τιμωρήσουν» πρακτικές που στόχο έχουν τη δημιουργία μεγάλου αριθμού links σε σύντομο χρόνο κυρίως από αμφιβόλου ποιότητας websites.
Τα links που υπάρχουν σε πολλά δημοφιλή websites όπως για παράδειγμα τα social sites, είναι “no-follow” links. Πρακτικά τα “no-follow” links ενημερώνουν τα bots των μηχανών αναζήτησης να μην ακολουθήσουν το σύνδεσμο και κατ’ επέκταση να μην περάσουν κάποια αξία (value) προς τα υπόλοιπα websites. Με μια πρώτη ανάγνωση διαπιστώνει κανείς ότι αυτού του τύπου τα links είναι καταστροφικά για το SEO. Κι έτσι γεννάται το ερώτημα: «Εφόσον οι μηχανές αναζήτησης δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία σε αυτά τα links ποιος ο λόγος να προσπαθούμε να κερδίζουμε όσο περισσότερα μπορούμε;»
Στην πραγματικότητα δύο είναι οι λόγοι που επιδιώκουμε τη δημιουργία τέτοιων συνδέσμων.
Ο πρώτος είναι για να δημιουργήσουμε κίνηση (generate traffic) προς το website. Ιστοσελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα όπως το YouTube, το LinkedIn, το Facebook κ.α. ενσωματώνουν στις σελίδες τους “no-follow” links προκειμένου να αποφύγουν τυχόν link spam τεχνικές, εάν έχουμε links προς το δικό μας website σε αυτά τα sites, είναι πολύ πιθανό να αυξήσουμε την επισκεψιμότητά που θέλουμε. Είναι τρελό να μην δημιουργούμε για παράδειγμα videos στο YouTube ή να συμμετέχουμε σε διάφορα groups και να απαντάμε σε ερωτήσεις μόνο και μόνο επειδή αυτά τα links δεν έχουν αξία για τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι με αυτά τα links θα αυξήσουμε την κίνηση προς το website μας.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι δεν είναι απόλυτα ακριβές ότι τα “no-follow” links δεν έχουν καμία αξία για το SEO. Εάν όλα τα links προς το website μας είναι followed τότε μπορεί να αποτελέσει ένα «ύποπτο» σημάδι για τις μηχανές . Ο συνδυασμός των followed - “no-follow” links δείχνει ότι προσπαθείτε να δημιουργήσετε links προς το website σας για καλό σκοπό, δηλαδή, για να κερδίσετε περισσότερους επισκέπτες και να γίνετε γνωστοί.
Aν θες να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για το πώς να φτιάξεις ένα αποδοτικό website, ζήτησε τώρα να μιλήσεις με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο διαφήμισης του vrisko.gr.
Πηγή: