Skip to the content

Διαφήμιση σε Google και Facebook. Ομοιότητες, διαφορές και στοιχεία επιτυχίας

Διαφήμιση σε Google και Facebook. Ομοιότητες, διαφορές και στοιχεία επιτυχίας

Η online διαφήμιση είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών να επεκτείνουν την εμβέλειά τους, να βρουν νέους πελάτες και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Δες παρακάτω ποια είναι τα βασικά στοιχεία της online διαφήμισης στη Google και το Facebook, τι είναι όμοιο και τι διαφοροποιείται.

Διαφήμιση στη Google (paid search)

Η paid search προβολή γνωστή και ως διαφήμιση pay-per-click ή PPC,  είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους τύπους online διαφήμισης.

Η διαφήμιση στη Google στηρίζεται στις λέξεις κλειδιά. Με βάση αυτές τις λέξεις, που επιλέγει ο κάθε διαφημιζόμενος, γίνεται η προβολή των διαφημίσεων στους  χρήστες, όταν εκείνοι εισάγουν σχετικά ερωτήματα αναζήτησης στη Google.

Οι λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα σχετικές με την επιχείρησή σου, οργανωμένες και δομημένες σε λογικές ομάδες διαφημίσεων που διαχωρίζονται ανά τύπο καμπάνιας, ώστε να εμφανίζονται στους κατάλληλους επισκέπτες, την κατάλληλη στιγμή, για τη σωστή καμπάνια.

Διαφήμιση στo Facebook

Τα Social Media και κυρίως το Facebook παραμένει η πιο δημοφιλής ενασχόληση των ενηλίκων online σε όλο τον κόσμο και οι διαφημιστές έχουν αναπτύξει τις στρατηγικές τους για να στοχεύουν τους καταναλωτές εκεί που περνούν το χρόνο τους, δηλαδή στο Facebook. Η διαφήμιση στο Facebook λειτουργεί παρόμοια με τη διαφήμιση στη Google, με τη σημαντική διαφορά ότι οι διαφημιζόμενοι -όχι οι χρήστες - αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία. Οι διαφημιζόμενοι πρέπει να "αναζητούν" τους χρήστες και όχι το αντίστροφο!

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της διαφήμισης στο Facebook είναι η λεπτομέρεια με την οποία οι διαφημιζόμενοι μπορούν να στοχεύουν υποψήφιους πελάτες. Οι διαφημιζόμενοι μπορούν να στοχεύουν χρήστες με εκατοντάδες παραμέτρους, από δημογραφικά δεδομένα (όπως ηλικία, φύλο, επίπεδο εκπαίδευσης και οικογενειακή κατάσταση) σε προτιμήσεις περιήγησης και κοινωνική συμπεριφορά.

Οι διαφημιζόμενοι μπορούν επίσης να στοχεύουν τους χρήστες με βάση τους τύπους σελίδων και προφίλ που ακολουθούν, τα πράγματα που αγοράζουν και τα νέα που διαβάζουν.

Ακριβώς όπως οι διαφημιζόμενοι στη Google πρέπει να διεξάγουν έρευνα σε βάθος για τις λέξεις-κλειδιά που τους ταιριάζουν πριν ξεκινήσουν τις καμπάνιες τους, οι διαφημιζόμενοι στο Facebook πρέπει να γνωρίζουν ποιο είναι το προφίλ των ιδανικών πελατών τους, για να διασφαλίσουν ότι στοχεύουν τα σωστά τμήματα κοινού με τα σωστά μηνύματα.

Ποια είναι τα βασικά στοιχεία μίας διαφημιστικής καμπάνιας είτε στη Google είτε στο Facebook;

Περιεχόμενο διαφημίσεων

Οι διαφημίσεις Google AdWords προσφέρουν στους διαφημιζόμενους την επιλογή είτε διαφημίσεων με βάση το κείμενο είτε διαφημίσεων με εικόνα, όπως banners. Οι διαφημίσεις με βάση το κείμενο συχνά αναφέρονται απλώς ως διαφημίσεις PPC (πληρωμή ανά click), ενώ τα banners και οι παρόμοιες μορφές διαφημίσεων αναφέρονται συνήθως ως διαφημίσεις display (προβολής).

Tο Facebook από την άλλη, προσφέρει τη δυνατότητα διαφήμισης αποκλειστικά με εικόνα και περιορισμένο κείμενο.

Σελίδες προορισμού

Οι σελίδες προορισμού είναι εξειδικευμένες, βελτιστοποιημένες σελίδες στις οποίες καταλήγουν οι επισκέπτες όταν κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση. Οι σελίδες προορισμού μπορεί να παρουσιάζουν συγκεκριμένα προϊόντα που εμφανίζονται στις ίδιες τις διαφημίσεις ή ενδέχεται να περιλαμβάνουν προτροπές για τους χρήστες να παρέχουν στον διαφημιζόμενο περισσότερες πληροφορίες π.χ. να συμπληρώσουν μία φόρμα επικοινωνίας ή να ολοκληρώσουν μια ενέργεια, όπως η πραγματοποίηση μιας αγοράς ή μίας εγγραφής σε newsletter.

Στατιστικά στοιχεία

Όταν τρέχεις μία online καμπάνια πρέπει να γνωρίζεις με ακρίβεια πόσο καλά αποδίδουν οι διαφημίσεις σου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα στατιστικά είτε από το Google Analytics, είτε από το Facebook αποτελούν βασικό στοιχείο οποιασδήποτε καμπάνιας. Τα στατιστικά στοιχεία είναι επίσης ανεκτίμητα για τον προσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές ανακαλύπτουν και τελικά αλληλεπιδρούν με το website σου.

Διαφήμιση στη Google, το Facebook ή και τα δύο;

Ποιον από τους δύο τύπους διαφήμισης θα επιλέξεις ή και τους δύο, σε συνδυασμό και με άλλους τρόπους προβολής online, εξαρτάται από το προφίλ της επιχείρησής σου και τους στόχους σου.


Aν θες να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για το πώς να φτιάξεις ένα αποδοτικό website, ζήτησε τώρα να μιλήσεις με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο διαφήμισης του vrisko.gr.

Πηγή: Wordstream

(6 Αξιολογήσεις)