Skip to the content

Μην ξεκινήσεις διαφήμιση στη Google αν δεν κάνεις αυτά...

Μην ξεκινήσεις διαφήμιση στη Google αν δεν κάνεις αυτά...

Αν  προβάλεις και εσύ  την επιχείρηση σου στη Google μέσω των AdWords διαφημίσεων ή σκέφτεσαι να χρησιμοποιήσεις  αυτό το κανάλι προβολής τότε πρέπει να διαβάσεις αυτό το άρθρο! Παρακάτω, συγκεντρώσαμε όλα όσα πρέπει να κάνεις για να διαχειριστείς με τον καλύτερο τρόπο την AdWords διαφήμιση σου. Αναλυτικά:

1. Συνέδεσε τον AdWords λογαριασμό σου με τα Google Analytics της ιστοσελίδας σου 

Η σύνδεση του λογαριασμού AdWords με τα Google Analytics είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς πέρα από την απόδοση της διαφημιστικής καμπάνιας, πρέπει να γνωρίζεις και τη συμπεριφορά των χρηστών που έκαναν κλικ στη διαφήμισή σου και επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σου.

Γιατί; Επειδή συνδέοντας AdWords με analytics, μπορείς να ελέγξεις τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των επισκέψεων στο site σου:

  • Πως συμπεριφέρθηκαν οι χρήστες μετά το κλικ.
  • Πόση ώρα έμειναν στην ιστοσελίδα σου.
  • Πόσες διαφορετικές σελίδες επισκέφθηκαν.
  • Μήπως έφυγαν αμέσως.
  • Ποιο ήταν το προφίλ (δημογραφικά) των χρηστών που επισκέφθηκαν τη σελίδα σου.

Επίσης, μέσα στο Analytics, θα μπορείς να δεις συγκριτικά δεδομένα για την διαφημιστική καμπάνια σου σε σχέση με άλλες πηγές επισκεψιμότητας, ποια είναι τα πιο δημοφιλή keywords και πολλά ακόμη στατιστικά για την συμπεριφορά των υποψήφιων πελατών σου. Όλα τα παραπάνω είναι εξαιρετικά σημαντικά, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές που θα κάνουν την adwords καμπάνια σου πιο αποδοτική για εσένα και την επιχείρησή σου.

 

2. Χρησιμοποίησε αρνητικές λέξεις (negative keywords) για αποτελεσματικότερη στόχευση

Όσο σημαντική είναι η σωστή επιλογή των λέξεων κλειδιών που στοχεύεις, άλλο τόσο σημαντικός είναι και ο αποκλεισμός κάποιων λέξεων κλειδιά. Αρνητικές λέξεις, είναι εκείνες που ζητάς από την Google να μην εμφανιστεί η διαφήμισή σου όταν κάποιος τις χρησιμοποιεί στην αναζήτησή του. Μπορείς να τις προσθέσεις είτε εξαρχής στην καμπάνια σου, είτε στην πορεία αφού δεις τις πραγματικές αναζητήσεις (search queries) που έψαξαν οι χρήστες και προκάλεσαν την εμφάνιση της διαφήμισής σου. Πότε χρειάζεται να χρησιμοποιείς αρνητικές λέξεις; Σχεδόν πάντα, ειδικά αν χρησιμοποιείς λέξεις κλειδιά ανοιχτού τύπου (broad match type). Για παράδειγμα, αν η επιχείρησή σου εμπορεύεται πόρτες ασφαλείας χρησιμοποιείς την λέξη κλειδί «πόρτες» σε broad match, τότε είναι πολύ πιθανό να εμφανίσει η Google τη διαφήμισή σου και για τις αναζητήσεις «πόρτες γκαράζ» και «δυο πόρτες έχει η ζωή». Ακόμα κι αν δε πατήσει ο χρήστης τη διαφήμισή σου, που σημαίνει ότι δε θα σε χρεώσει, αν έχεις πολλές τέτοιες άσκοπες αναζητήσεις, θα μειωθεί το CTR σου κι αυτό με τη σειρά του θα χαμηλώσει το quality score και θα αυξήσει το κόστος σου. Να γιατί χρειάζονται οι αρνητικές λέξεις κλειδιά!

 

3. Χρησιμοποίησε διαφορετικές σελίδες προορισμού για τις διαφημίσεις σου

Γνωρίζεις για το quality score; Είναι ο δείκτης «βαθμολογίας» που δίνει η Google για κάθε λέξη κλειδί που χρησιμοποιείς και καθορίζει το πόσο ακριβό θα είναι το κόστος που πληρώνεις για κάθε κλικ (CPC), καθώς και τη θέση που θα εμφανιστεί η διαφήμισή σου σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το quality score καθορίζεται από δεκάδες παράγοντες. Ένας από τους πιο σημαντικούς είναι η σχετικότητα της λέξης κλειδιού με την διαφήμιση και το περιεχόμενο της σελίδας που στέλνεις τον χρήστη, όταν πατήσει τη διαφήμισή σου. Όσο πιο σχετικά είναι αυτά μεταξύ τους, τόσο καλύτερο quality score θα πάρεις. 

Αν λοιπόν έχεις ένα e-shop με παπούτσια, θα πρέπει να ξεχωρίσεις τις λέξεις σου σε υποκατηγορίες, πχ γυναικεία πέδιλα, γυναικείες μπότες κλπ, να τις βάλεις σε μικρές ομάδες διαφημίσεων και οι διαφημίσεις σου να στέλνουν στην αντίστοιχη υποσελίδα για κάθε διαφορετική κατηγορία. Βάλε τον εαυτό σου στη θέση του πελάτη, αν έψαχνες για γυναικείες μπότες, θα πατούσες πιο εύκολα μία διαφήμιση που περιλαμβάνει τη φράση «γυναικείες μπότες» ή μία άλλη που απλά λέει «αγοράστε παπούτσια»; Αντίστοιχα, σκέψου τι θα περίμενες να δεις αν πατούσες την πρώτη διαφήμιση. Μία σελίδα μόνο με γυναικείες μπότες, και όχι όλα τα παπούτσια του καταστήματος. Γι' αυτό είναι απαραίτητη η χρήση σελίδων προορισμού για τις διαφημίσεις σου.

 

4. Στόχευσε την διαφήμισή σου σε συγκεκριμένες περιοχές (Geo Targeting)

Αν η επιχείρησή σου δραστηριοποιείται τοπικά μόνο σε μία πόλη και δεν μπορείς να προσφέρεις τις υπηρεσίες σου πανελλαδικά, τότε σίγουρα θα είναι άσκοπο να χαλάς χρήματα για να διαφημιστείς σε όλη την Ελλάδα! Αν για παράδειγμα έχεις ένα ζαχαροπλαστείο στην Γλυφάδα, θέλεις να σε μάθουν μόνο όσοι βρίσκονται στην γύρω περιοχή. Στο geo targeting που προσφέρει η πλατφόρμα της Google, μπορεί να μη βρεις τόσο «κλειστή» στόχευση, αλλά μπορείς να στοχεύσεις για παράδειγμα ολόκληρη την Αττική. Στο vrisko διαθέτουμε επιπλέον δυνατότητες geo targeting με την χρήση της τεχνολογίας vriskolocal που επιτρέπει στόχευση σε επίπεδο περιοχής/δήμου που καλύπτει και τις πιο απαιτητικές περιπτώσεις τοπικής προβολής. 

Η στόχευση της διαφήμισης έχει ως αποτέλεσμα την αποδοτικότερη διαχείριση του διαθέσιμου budget σου, αλλά και την επίτευξη υψηλότερου CTR καθώς σε βλέπει το κοινό που είναι πιο πιθανό να θέλει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.

 

5. Αξιοποίησε το Display Network της Google

Display Network ή δίκτυο εμφάνισης, αποτελούν όλες οι ιστοσελίδες που «συνεργάζονται» με την Google, δίνοντας χώρο για τις διαφημίσεις της. Σίγουρα θα έχεις δει στα διάφορα sites που επισκέπτεσαι, ότι έχουν χώρο σε διάφορα σημεία για διαφημίσεις Google, κυρίως διαφημίσεις με εικόνα.

Το Display Network είναι πολύ χρήσιμο για να χτίσεις το brand σου, κοινώς να σε μάθουν. Επίσης, είναι πολύ χρήσιμο για να ενημερώσεις για ένα νέο προϊόν, μια προσφορά ή να δημιουργήσεις στον χρήστη μία ανάγκη που δεν έχει! Για παράδειγμα αν έχεις ένα μεζεδοπωλείο στη Γλυφάδα, δεν θα ήθελες να εμφανιστεί ένα banner με μια εξαιρετική προσφορά ή το νέο μενού σου σε κάποιον που μένει στην ευρύτερη περιοχή της Γλυφάδας; Ακόμα κι αν δεν έχει ψάξει στο Google για «μεζεδοπωλείο Γλυφάδα» είναι πολύ πιθανό το banner να του κεντρίσει το ενδιαφέρον και να πατήσει τη διαφήμιση, ώστε να μάθει για την επιχείρησή σου!

 

6. Πρόσθεσε Ad Extensions στις διαφημίσεις σου

Τα ad extensions είναι επιπλέον γραμμές πληροφορίας που μας δίνει η Google για να εμπλουτίσουμε τις διαφημίσεις μας. Εμφανίζονται κατά περίπτωση στα αποτελέσματα της Google με επιλογή από τα extensions που έχουμε ορίσει διαθέσιμα. Έτσι, έχουμε την ευκαιρία να βάλουμε:

  • Location extension για να δείξουμε την τοποθεσία μας.
  • Callout extensions για να προβάλουμε μερικά πλεονεκτήματα.
  • Sitelink extensions για να προσθέσουμε επιπλέον links προς άλλες σελίδες του site εκτός από αυτή που διαφημίζουμε.
  • Calls extensions για να εμφανίσουμε το τηλέφωνό μας, το οποίο μάλιστα είναι και clickable αν ο χρήστης έχει μπει από mobile συσκευή!

Με αυτόν τον τρόπο κερδίζουμε επιπλέον χώρο για τη διαφήμισή μας, το οποίο αποδεδειγμένα αυξάνει το CTR, ακόμα κι αν δε πατήσει ο χρήστης κάποιο extension. Λόγω του μεγαλύτερου χώρου που πιάνει η διαφήμιση είναι βέβαιο ότι θα τραβήξει πιο εύκολα την προσοχή των χρηστών!

 

7. Ενεργοποίησε τις δυνατότητες remarketing στις καμπάνιες σου

Έχεις παρατηρήσει ότι όταν επισκεφθείς μια ιστοσελίδα στην συνέχεια να σε «ακολουθεί» η διαφήμιση αυτής της σελίδας και σε άλλα sites? Αυτό είναι το remarketing! Οι καμπάνιες remarketing έχουν τις περισσότερες φορές καλά αποτελέσματα, καθώς είναι πολύ πιθανό στήνοντας μία τέτοια καμπάνια να αυξήσεις τα conversions σου και τους πελάτες σου αρκεί να μην το παρακάνεις. Φρόντισε δηλαδή να μη δείχνεις στον ίδιο άνθρωπο την ίδια διαφήμιση 20 φορές τη μέρα, θα τον κουράσεις. 

Ο τρόπος να δημιουργήσεις μια remarketing καμπάνια είναι απλός, το μόνο που χρειάζεται είναι να προσθέσεις τον ειδικό κώδικα στο site σου και να φτιάξεις μία ξεχωριστή καμπάνια για την περίσταση!

 

8. Μέτρα την εμπλοκή (engagement) των επισκεπτών με την ιστοσελίδα σου (conversion tracking)

Με τον όρο conversion, εννοούμε μία ενέργεια/μετατροπή που κάνει ο επισκέπτης του site οπότε αν για παράδειγμα το site είναι eshop, τότε conversion είναι μία πώληση. Conversion όμως μπορεί να είναι και η συμπλήρωση μίας φόρμας επικοινωνίας ή το πάτημα ενός κουμπιού. Για να μπορέσεις να μετρήσεις τα αποτελέσματα της καμπάνιας σου, χρειάζεται να ορίσεις conversion tracking ώστε να βλέπεις πόσα conversion σου έφερε, με τι κόστος και τι κέρδος είχες. Για να στηθεί αυτό, χρειάζεται αρχικά να δεις τι είναι conversion για σένα και τι κέρδος σου φέρνει, να προσθέσεις τον κατάλληλο κώδικα στο website σου και μετά να παρακολουθείς τα αποτελέσματα, ώστε να κάνεις τις ανάλογες διορθωτικές κινήσεις για να βελτιώσεις την απόδοση της καμπάνιας σου!

(7 Αξιολογήσεις)