Skip to the content

Οι 8 βασικοί κανόνες για αποδοτικό website

Οι 8 βασικοί κανόνες για αποδοτικό website

Το επαγγελματικό σου website αποτελεί τη βιτρίνα της επιχείρησής σου στο διαδίκτυο. Είναι απαραίτητο λοιπόν να παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της επιχείρησης και των προϊόντων σου. Θα πρέπει να είναι φιλικό προς το χρήστη, να περιέχει κατανοητό περιεχόμενο και όλα τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης σου, για να μπορεί να λειτουργήσει σαν επιτυχημένο κανάλι επικοινωνίας σου με τους δυνητικούς πελάτες σου.
Παρακάτω, θα βρεις 8 βασικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθήσεις για ένα πετυχημένο website:


1. Φτιάξε το website σου φιλικό προς τις κινητές συσκευές

Mobile Friendly είναι το website που προσαρμόζει το περιεχόμενο του ώστε όταν το επισκέπτονται χρήστες που χρησιμοποιούν κινητές συσκευές ή tablets να έχουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης. Από τον Απρίλιο του 2015 και μετά η Google έχει συμπεριλάβει στον αλγόριθμό της κατάταξης των οργανικών αποτελεσμάτων της, την ιδιότητα μιας σελίδας να είναι φιλική με όλες τις κινητές συσκευές (Mobile Friendly). Αυτό σημαίνει ότι ένα mobile friendly website έχει καλύτερες πιθανότητες να είναι στην κορυφή των αποτελεσμάτων, ειδικά όταν η
αναζήτηση γίνεται από κινητή συσκευή. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς οι αναζητήσεις από κινητές συσκευές ξαίνονται διαρκώς και πλέον πλησιάζουν σε παγκόσμιο επίπεδο το 50% των αναζητήσεων. Mobile Friendly μπορεί να είναι μια σελίδα είτε με την τεχνολογία Responsive Design , είτε με την δημιουργία ειδικού Mobile Site. Η Google δεν έχει προτίμηση για τον τρόπο που επιλέγει κάποιος να είναι Mobile Friendly η σελίδα του.


2. «Γέμισε» τις σελίδες του website με περιγραφές με κείμενο και με εικόνες των προϊόντων/υπηρεσιών που παρέχεις

Οι χρήστες που θα επισκεφθούν το website σου δεν είναι εκεί για να διασκεδάσουν. Είναι εκεί γιατί αναζητούν πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Και δεν θα μείνουν πολύ αν δεν βρουν γρήγορα τις πληροφορίες που αναζητούν. Άλλωστε έχουν πολλές επιλογές διαθέσιμες. Για αυτό το website σου πρέπει να χρησιμοποιεί απλή και κατανοητή γλώσσα, να δίνει άμεσα όλες τις πληροφορίες για το προϊόν ή την υπηρεσίας σου και να περιλαμβάνει φωτογραφίες αποκλειστικά και μόνο σχετικές με το αντικείμενο κάθε σελίδας. Εάν ο χρήστης θέλει επιπλέον πληροφορίες, τότε θα πρέπει να μπορεί να το επιλέξει αυτός, και όχι να παρουσιάζουμε ατελείωτο περιεχόμενο ανά σελίδα.


3. Χτίσε το website έτσι ώστε να διαβαστεί σωστά από τις μηχανές αναζήτησης (SEO Friendly)

Η κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης είναι το el dorado των περισσοτέρων επιχειρήσεων. Αν και κανένας δεν γνωρίζει τις 200+ παραμέτρους που συνθέτουν τον αλγόριθμο της κατάταξης , υπάρχουν κάποια στοιχεία στην ιστοσελίδα μας που θα βοηθήσουν ώστε οι μηχανές αναζήτησης να διαβάζουν αποτελεσματικά το περιεχόμενο όπως (ενδεικτικά):

  • Ο Τίτλος (title) και η περιγραφή (description) που είναι η ταυτότητα του website και απαραίτητα ώστε να εμφανιστεί σωστά στις μηχανές αναζήτησης.
  • Το σωστά δομημένο κείμενο και η χρήση τίτλων στις φωτογραφίες (copywriting)
  • Η σωστή σήμανση του περιεχομένου κάθε σελίδας του website
  • Η γρήγορη ανταπόκριση και φόρτωση (loading) του website
    Τα παραπάνω είναι μόνο κάποια από τα βασικά στοιχεία που θα κάνουν την σελίδα σας φιλική στις μηχανές αναζήτησης (SEO Friendly).


4. Συνέδεσε το website σου με τα Google Analytics για να παρακολουθείς την συμπεριφορά των επισκεπτών σου

Το μεγαλύτερο άγχος των επιχειρήσεων είναι να φέρουν χρήστες στο website τους όμως το βασικό ερώτημα είναι τι κάνουν μέσα σε αυτό:

  • Ποια η συμπεριφορά τους;
  • Ποιες σελίδες επιλέγουν;
  • Πόσο χρόνο μένουν στις σελίδες και πόσο γρήγορα εγκαταλείπουν το website;
  • Από ποια κανάλια έρχονται οι επισκέπτες (vrisko.gr, google, Facebook κ.τ.λ)

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα απαντήσει η σύνδεση του website με τα Google Analytics. Θησαυρός πληροφοριών που βοηθούν στο να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στο website ώστε να αυξηθεί ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών.


5. Κανε τους χρηστες να επικοινωνήσουν μαζί σου χρησιμοποιωντας call to action μηνύματα

Οι χρήστες που επισκέπτονται το website σου πρέπει να έχουν σε όλη την διάρκεια της παραμονής τους την δυνατότητα να έρθουν σε επικοινωνία μαζί σου. Την δουλειά αυτή αναλαμβάνουν τα call to action που δεν είναι τίποτα άλλο από την παρότρυνση προς τον επισκέπτη να έρθει σε επαφή με την εταιρεία ή να πραγματοποιήσει κάποια άλλη ενέργεια. Ενέργειες όπως ”Κατέβασε το menu”, “Συμπλήρωσε μια φόρμα”, “Τύπωσε ένα εκπτωτικό κουπόνι», είναι call to actions που δεν πρέπει να λείπουν από κανένα website που θέλει να κρατήσει τους επισκέπτες. Τα call to action μπορούν να αλλάζουν τακτικά ώστε να κρατάνε το ενδιαφέρον των επισκεπτών, και να τους δίνουν κίνητρο να επιστρέψουν στο website.


6. Ενημερώνε διαρκώς το website σου με νέο περιεχόμενο και προσφορές για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου

Το «περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς» είναι μια πολύ γνωστή φράση στο internet που προσπαθεί να αποτυπώσει την σημαντική θέση που έχει το περιεχόμενο στο διαδίκτυο. Η μηχανή της Google αναγνωρίζει το φρέσκο – μοναδικό περιεχόμενο και επιβραβεύει τα websites που ανανεώνουν συχνά το περιεχόμενό τους. Οι επισκέπτες επίσης θέλουν φρέσκο περιεχόμενο, προσφορές, ώστε να κρατούν το ενδιαφέρον τους για το website και να επιστρέψουν για να ενημερωθούν. Η μη ύπαρξη φρέσκου περιεχομένου απαξιώνει σταδιακά το website και απωθεί τους χρήστες να παραμείνουν και να επικοινωνήσουν με την εταιρεία. Η επένδυση σε περιεχόμενο είναι σίγουρα μια κίνηση που θα εκτοξεύσει την απόδοση του website και θα αυξήσει την ικανοποίηση των επισκεπτών.


7. Αξιοποιείσαι την δυναμική των Social Media μέσα από την διασύνδεση website – social media

Η διασύνδεση του website με τα Social Media, από μόνη της δεν είναι αρκετή να βοηθήσει δυναμικά την ιστοσελίδα. Η διασύνδεση προϋποθέτει και την ενεργή συμμετοχή των χρηστών, την κοινοποίηση περιεχομένου, την ανταλλαγή σχολίων, και την ανάρτηση σχετικού υλικού. Τα Social Media δεν είναι ένα «κουμπί» στο website, αλλά μια μοναδική ευκαιρία για να μεταφερθεί το περιεχόμενο του σε περισσότερους χρήστες και να αξιοποιηθεί η δύναμη των Social Media για την προσέλκυση νέων υποψηφίων πελατών .

8. Φιλοξένησε το website σου σε αξιόπιστους server ώστε να έχεις την μέγιστη προστασία και ταχύτητα

Η φιλοξενία του website είναι μια ιδιαίτερα σημαντική επιλογή στην οποία δίνουν μικρή ή και καθόλου σημασίας πολλές επιχειρήσεις. Η φιλοξενία αφορά θέματα ασφάλειας, προστασίας από κακόβουλο λογισμικό, προστασίας του περιεχομένου, ταχύτητας και εξυπηρέτησης των επισκεπτών, διαθεσιμότητας της ιστοσελίδας και πολλών ακόμη. Η μη προσεκτική επιλογή επαγγελματικού επιπέδου υπηρεσιών φιλοξενίας (hosting) σίγουρα θα δημιουργήσει πολλούς πονοκεφάλους μελλοντικά, αλλά και πολλά προβλήματα τόσο με τους επισκέπτες όσο και με τις μηχανές αναζήτησης. Το μεγάλο ερώτημα στην επιλογή της φιλοξενίας είναι: Σε τι θεμέλια έχεις στηρίξει την διαδικτυακή σου επιχείρηση;


Aν θες να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για το πώς να φτιάξεις ένα αποδοτικό website, ζήτησε τώρα να μιλήσεις με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο διαφήμισης του vrisko.gr.

(3 Αξιολογήσεις)