Skip to the content

Με ποιο τρόπο εμφανίζονται οι δημοσιεύσεις μας στο Facebook;

Με ποιο τρόπο εμφανίζονται οι δημοσιεύσεις μας στο Facebook;

Το πρώτο πράγμα που βλέπει κάποιος όταν συνδέεται στο Facebook είναι το newsfeed που αποτελεί μια περίληψη αυτών που συμβαίνουν μεταξύ των φίλων μας. Όταν ένας φίλος μας λοιπόν, δημοσιεύει ένα status update, ένα σχόλιο (“comment”) ή κάνει “like” σε μία φωτογραφία, η ενέργεια αυτή καλείται “edge” και είναι πολύ πιθανό να τη δούμε στο δικό μας newsfeed. Βέβαια, το Facebook δεν είναι δυνατόν να προβάλλει κάθε ενέργεια, ή “edge”, που πραγματοποιούν οι φίλοι μας. Έτσι, το ποιες ενέργειες θα προβάλλει, το «αποφασίζει» ο αλγόριθμος EdgeRank.

Το EdgeRank λοιπόν, είναι ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το Facebook για να αποφασίσει εάν θα ανεβάσει ψηλά στο newsfeed φίλων ή fans, μία δημοσίευση που πραγματοποιεί ένας χρήστης ή μια σελίδα αντίστοιχα. Πιο απλουστευμένα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια φόρμουλα που καθορίζει ποιος και τι βλέπει, από τις ενημερώσεις του χρήστη ή της σελίδας. Αυτό που κάνει το EdgeRank, είναι να εξετάζει όλα τα edges, που είναι συνδεδεμένα με το χρήστη και στη συνέχεια να τα κατατάσσει με βάση τη σπουδαιότητά του. Τα αντικείμενα (objects) με το μεγαλύτερο EdgeRank ανεβαίνουν κατά κανόνα στην κορυφή του newsfeed. Ο αλγόριθμος ορίζεται ως το άθροισμα των edges, ενώ κάθε edge αποτελείται από τρεις σημαντικούς παράγοντες, που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, αν θέλουμε να προβάλλονται συχνά οι αναρτήσεις μας: Affinity Score, Edge Weight, Time Decay.

  • Affinity Score Δηλαδή, το πόσο «κοντά» είναι ένας χρήστης με μία ενέργεια, ένα edge. Για παράδειγμα, είμαι φίλος με την αδερφή μου στο Facebook. Συχνά, γράφω σχόλια στον τοίχο της και ταυτόχρονα έχουμε 50 κοινούς φίλους. Έτσι, έχω μεγάλο affinity score με την αδερφή μου και το Facebook γνωρίζει ότι πιθανόν να θέλω να βλέπω τα status updates της αδερφής μου, τα οποία και ανεβάζει ψηλότερα στο newsfeed.
  • Edge Weight Η βαρύτητα της κάθε δράσης. Κάθε κατηγορία ενέργειας έχει διαφορετική βαρύτητα, κάτι που σημαίνει πως τα “comments” αξίζουν περισσότερο από τα “likes” και άρα είναι πολύ πιθανό να δείτε στο newsfeed μια ιστορία η οποία έχει σχολιαστεί, παρά κάποια που έχει αποσπάσει μερικά “likes”.
  • Time Decay Ο χρόνος στον οποίο μια ενέργεια είναι «στον αέρα». Δηλαδή, κατά πόσο διατηρείται το ενδιαφέρον του κοινού για το edge που κάνεις. Όσο περνάει ο χρόνος επίδρασής της, τόσο χάνεται και η αξία της.

Aν θες να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για το πώς να φτιάξεις ένα αποδοτικό website, ζήτησε τώρα να μιλήσεις με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο διαφήμισης του vrisko.gr.

Πηγή:

(6 Αξιολογήσεις)